Blogggga

Blogga hade jag tänkt att göra idag, ett riktigt fett inlägg. Klockan är dock elva, och John Blund kallar. Några få meningar kan jag nog fixa ihop minsann.

Kom hem från Cape Schank idag (FAN!). Hade gärna varit kvar några dagar till, så skönt att komma iväg och himla fint är det där nere med! Sedan är det ju inte fel att få sova i studion, alltså en egen liten boning att andas i och slippa väckas av skrikandes barn. Egen toalett, som jag njöt av det. Inga ungar som öppnar dörren när man sitter på toa eller står spritt språngandes naken i duschen. nej, hade som sagt gärna stannat ett par dagar till. Nu är jag dock back i Melbourne, har hjälpt till att packa hela kvällen, duktig som jag är! fredag blir det flytt, flytt till ett ruckel, Härligt! Om jag inte har berättat det här i bloggen så har nämligen familjen valt att köpa ett stort gammalt hus som de sedan ska totalrenovera. Planen var från början att flytta in i ett hyrhus under tiden huset renoveras ( ca 18 månader). Av ekonomiska skäl framförallt så ska de istället bo i nya huset i sex månader, tills dess att de inte kan bo kvar i huset på grund av renoverings+processen.
Hur som haver, nu flytar vi in i ett stort ruckel, där vi snabbt som attan har panikrenoverat a la familjen Seymour! barnen har själva fått måla sin rum, heltäckningsmattor har rivits bort, upplockade hyllor och byråer har plockats upp från gatan för att lösa förvaringsutrymmen för tillfället. Till råga på allt så fick vi reda på idag att vi bara kommer ha tillgång till ett väggutag i hela huset i ett par dag. Elekticiteten i huset var tydligen inte säker nog, så elektikerna var tvugna att stänga av strömmen enligt lag. Strömproblemet ska dock inte fixas förrän på måndag, så det blir pannlampa och ljus i helgen (Flyttar in hos Hannis tror jag bestämt!!!).
Vi får se om jag överlever de kommande månaderna i Spökhuset, hoppas!

Jaja nu orkar jag inte tjöta mer om det, John kallar som sagt. Vi hörs när packlasset har gått! Pusss


Jag och söta Freddie (Johannas pojke) på Footy parade. Go Hawks!!!


Twins party!


Beautiful view!!


...and again!


Han kan allt min lilla prins! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0