Gold Coast

Tänkte blogga lite om Gols Coast, lägga upp lite bilder och så. Har haft en bra helg, bra väder igår. I Lördags tog jag och Matilda en sväng till CQ, kul! Dock så hade vi nog lite för roligt... Jajaj Gold Coast var det!

Vi åkte en onsdags kväll den 12:e och kom hem måndagen därpå. Fyra hela dagar, med en liten gnutta sol och en hel del moln. ja vädret var inte det bästa, men inte deppade vi ner oss för det! Inte heller deppade vi ner oss för att Hannis hade Körtelfeber, men synd om henne var det. Blev en hel del sängliggande för henne, stackaren!

Så vad gjorde vi då?  Jo, det ska jag ta och berätta om minsann!

Det börjar ju redan på Gold Coasts flygplats att hända spännande saker. Klant-Cilla var i farten och kom på, när vi satt i taxin till hotellet, att hon glömt sin telefon på flygplatsens toaletter, göttkött. Det var bara att vända om och hämta. På köpet fick vi med oss ett gäng Justin Bieber-killar som vi fick trängas med i taxin tillbaka mot hotellet.
Hotellet var jätte fräscht, synd att vi hamnade på bottenplanet doch haha.

på torsdagen checkade vi läget runt om i Surfers Paradise, mysigt. På kvällen tog jag och Tildus en tur ut i nattlivet, vi fick väl en försmak på det hela, men sparade oss till lördagen.

Hästtur stog på Schemat under fredags förmiddagen. jag som hade väntat mig att få rida på Black Beauty, fick nöja mig med en lat åsneliknande polle vid namnet McCloud. Inget speed i den hästen. Hannis och Tildus fick rida på finfina pollar i alla fall! På kvällen blev det mys med korv och bröd!

På lördagen tog vi det mest lugnt under dagen, lite strand, lite shopping, Cilla tog en motionsrunda... Sen kom Stormen! Strömmen gick i hotellet runt femtiden och kom inte tillbaka förrän efter åtta. Lite senare sa jag och Tilda god natt till Johanna och åkte in till Surfers för lite party. och vilket partyliv det var, bra musik överallt och mycket folk, rolig kväll!

Solen sken under söndagen, det blev stranden för att jobba på brännan. På kvällen gick vi alla tre ut och åt en dundermiddag, jätte mysigt! Sedan var det bara att packa väskan och gå till sängs för att vakna 3.30 to get ready för hemresa!

Hade en väldigt bra resa, hur skönt som helst att komma bort några dagar från allt! hade varit skönt med ett par dagar till ska jag erkänna.

Bildbomb på det!


Flickorna på Klitteholm!


Min åsnepolle...


Fika-paus


Pink lady!


Strandpromenad






Hahah Matilda ska på toa ;)


Snygging!


Ojojoj


Surfers!

Det var allt jag hade att bjuda på. Nu ska jag försöka att ta mig upstairs, utan att stöta på musen som springer runt här på nedervåningen!!! Usch blir nog kvar här i fåtöljen ett bra tag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0