"It's funny because he's fat!"

Halllllllå i stugan, då börjar ännu en helg lida mot sitt slut och en ny vecka med nya möjligheter står på glänt.

haft en jätte bra helg med mycket sol. har som vanligt umgätts med Hannis och Mattan, gillar de brudarna som sagt.

I fredags var det som sagt filkväll som stod på schemat, vi tittade pa the hall pass och drack kaffe. Rolig film, mumsigt kaffe och bra sällskap.
I lördags drog vi till St Kilda och spenderade nästan hela dagen där nere. Jätte mysigt måste jag säga. För er Icke-melbourne bor kan jag förtälja att St Kilda är en riktig sommarort med härlig strand som lockar många turister på sommaren. Btw så känns det så jäkla gott att hemma i Sverige går det mot höst och kyla och här nere sa är våren på gång!!!
Igårkväll så blev det utgång, Tildus jobbade men jag och hannis körde på en liten Cq utgång. Vad som hände sen vet jag inte, vill jag inte veta och skiter jag fullständigt i.
idag har det varit father's day här i Australien. Andy har firats, han fick en bok av mig med smarriga svenska recept, Det tackar vi Ikea för!! har som vanligt jobbat idag, skönt faktiskt, jag och Kidsen har gjort Cup cakes. Tycker så mycket om mina små turtorduvor, även om det är krig och stoj varje dag. Jag är lyckligt lottad som får Au-paira i den här familjen. Ska erkänna att jag har haft lite hemlängtan idag också, men det har man ju från och till.

Veckans mål blir att boka Gold Coast-resan, hoppas mina kompanjoner tycker detsamma!

Nu ska jag försöka få bort tugummit som någon kletade fast på min topp igår, den ligger så snällt och väntar i frysen på mig!


glassar i vårsolen!


dekoreringen i full gång


Finfina Cup cakes. Gissa vem som har gjort mästerverket?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0