I want to stay here for life

Kom på att jag hade en blogg som har legat och dammat alldeles förlänge. Är väl ingen idé att egentligen ha den kvar nu när jag är tillbaka i Sverige. Jag menar, vem fan vill läsa om regn, plugg, studentboende, studentekonomi, vardag, och allmän bitterhet? Inte ens Mamma...

Jag har nu varit hemma i 1 månad och 11 dagar och har under denna tid hunnit med en hel del. Jag har träffat nära och kära, checkat läget i Jönköping, flyttat till Göööööteboooorg, börjat plugga (till tandläkare), blivit nollad, haft min första tenta (!!!), träffat en massa trevligt folk och så vidare.

Jag trivs bra här i Göteborg, det gör jag, hade aldrig klarat att bo kvar i Jönkan, ne fy fan. Ändå känns det som man har bytt ner sig lite. Från Melbourne, till Göteborg. Från sommar och hetta till vinter, slasks och kyla. Från "leva gött och spendera pengar på roliga saker" till "Hej jag är en fattig student  som lägger mina pengar på kurslitteratur". Men som sagt, någon gång måste man ta sig tillbaka till verkligheten och ett år i Melbourne (the place to be) var nog den optimala tiden att fly verkligheten. Fy fasen vad jag saknar allt där Down Under, äckligt mycket! Min fina familj och mina bästa vänner framför allt.

Nog snackat om det, skönt att man har fått en liten nystart här med ny stad, ny sysselsättning och nya möjligheter!!

Imorgon åker jag hem till Jönköping och myser lite med både familj och amigos, trevlans! Hoppas det bjuds på bättre väder där än vad det är här för tillfället. Snart ska jag inta sängläge tillsammans med cellbiologiboken, jippppi!!

La in lite bilder från min Aussie-mobil här om veckan. Många fina bilder som väcker minnen, sämst kvalle dock!


Mina favoriter!!


Mattis och Hannis! Vårsol och Corona, på en söndag, inte helt fel!


Footy parade, fina Flinders i bakgrunden!


Söt kille!


Matilda och Cilla liftar med porsche hem hahah


Promenix till dagis! (Observera Tom's väska)


The hairdresser


Mys med play doh' en regnig dag


Inför 70-tals fest, hahaha!!!

Sista inlägget var nu klart... Eller ja, vi får väl se om jag dyker upp här igen bara för att.

Tjohopp!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0